Документи Рішення Рішення VII скликання ІІ сесія (08 грудня -23 грудня 2015 року) № 12-76 № 62 Про звернення депутатів Чортківської районної ради щодо внесення змін в бюджетне законодавство

 
ЧОРТКІВСЬКА РАЙОННА РАДА
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Сьоме скликання
ДРУГА СЕСІЯ

РІШЕННЯ
від 5 січня 2016 року                                                                                      № 62
м. Чортків

Про звернення депутатів
Чортківської районної ради
щодо внесення змін в бюджетне
законодавство


Відповідно до частини другої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Чортківська районна рада

ВИРІШИЛА:

1. Підтримати звернення депутатів Чортківської районної ради щодо внесення змін в бюджетне законодавство (додається).
2. Тексти рішення та звернення надіслати до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Народного депутата України Барни О.С.
3.Дане звернення опублікувати в газеті «Голос народу» та оприлюднити на офіційному сайті Чортківської районної ради.



Голова районної ради                                                                                 В.М.Шепета







Додаток
до рішення районної ради
від 05 січня 2016 року № 62

Президенту України
Порошенку П.О.

Голові Верховної Ради України
Гройсману В.Б.

Прем’єр-міністру України
Яценюку А.П.

Народному депутату України
Барні О.С.
ЗВЕРНЕННЯ

        Українці прожили непростий 2015 рік, як морально, так і фінансово. Триває віна на сході, захищаючи територіальну цілісність України гинуть кращі її сини. Попри різке знецінення гривні та зубожіння значної частини українських громадян, люди хочуть вірити, що Майдан і Революція Гідності не були марними, що смерті наших Героїв на сході України – в ім`я європейської, демократичної, правової та соціальної держави.
        Тому зараз надзвичайно важливим для влади є не втратити довіру та повагу народу, а навпаки довести, що всі жертви немарні, і наполегливо працювати на загальне благо.
        Проте, реалізація цього завдання на даний момент не здається успішною. Візьмемо до прикладу прийняття Державного бюджету на 2016 рік. Його прийнято знову вночі . Основна ідея ухвалених змін до Бюджетного кодексу України - це децентралізація, тобто передача повноважень громадам з одночасною передачею додаткового фінансового ресурсу з державного бюджету. На перший погляд ідея непогана, але про які зміни можна говорити, якщо в районних бюджетах відсутні кошти на пільгові перевезення та на харчування учнів 1- 4 класів? При розрахунку освітньої субвенції для місцевих бюджетів не враховано видатки на харчування учнів 1- 4 класів.
        Отже, вищезазначені зміни не передбачають організацію безкоштовного харчування усіх учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів, що в свою чергу призводить до негативних настроїв серед батьків та осіб, що їх замінюють.
В зв’язку з цим, сума освітянської субвенції не дозволяє проводити закупівлю послуги з харчування для школярів районних загальноосвітніх навчальних закладів, а забезпечити харчування для пільгових категорій (на даний час в Чортківському районі налічується 333 дітей з таких категорій ) по всьому районі практично неможливо, оскільки в окремих школах є кілька учнів, які мають право на харчування за кошти з державного бюджету. Відповідно, здійснювати доставку продуктів і утримувати кухаря не погодиться жодна фірма, яка надає послуги з харчування.
        Прикро, що державна влада вважає неважливим забезпечення достатнім, якісним і безпечним харчуванням дітей шкільного віку (як учнів молодших класів, так і старшокласників, які перебувають у школі 6-7 годин), адже воно повинно бути спрямоване на зміцнення і збереження здоров’я молодого покоління, чинити профілактику захворювань шляхом організації раціонального харчування.
        Розуміємо, що в багатьох країнах світу держава не забезпечує харчуванням школярів, проте рівень життя та доходів населення в цих державах значно вищий.
        Варта зазначити, що Верховна Рада України не відмінила пільгового перевезення пасажирів, проте відсутня субвенція з державного бюджету на пільгові перевезення. Тим самим пільговиків покладено в нерівні умови, адже одні місцеві бюджети зможуть профінансувати відшкодування витрат за пільговий проїзд, інші не зможуть. Вважаємо необхідним виконання Законів України, в тому числі шодо права на пільгові перевезення. Тому вважаємо, що має бути закріплена норма щодо надання адресної допомоги пільговим категоріям населення для проїзду в громадському транспорті, чим усі пільгові категорії будуть покладені в рівні умови.
        Також законодавцем не передбачено, на відміну від попередніх років, фінансування з державного бюджету ряду витрат на лікування важкохворих, зокрема на цукровий діабет, з орфанними захворюванними. Так у Чортківському районі на диспансерному обліку спостерігається 3030 хворих на цукровий діабет, з них 477 пацієнтів приймає інсуліни. Також в районі проживає 13 дітей хворих на цукровий діабет, які забезпечуються імпортним інсуліном.
        В 2015 році за рахунок централізованих поставок район отримав : інсулін для дорослих хворих на суму – 1 млн. 109 тис. 557 грн. та на 73 тис. 320 грн. для хворих дітей. Разом 1 млн.182 тис. 877 грн.
        Згідно потреби на 2016 рік для закупівлі інсуліну для дорослих необхідно 1 млн.872 тис.369 грн. та 86 тис. 321 грн. для дітей. Разом – 1 млн.958 тис. грн. 690 грн. , відповідно до цін на 01.01.2016 року.
        Крім того у Чорківському районі проживає 4 дітей із групи орфанних захворювань.
        Місячна потреба хворих дітей на орфанні захворювання, що проживають у Чортківському районі становить 46 500 грн., а на рік ці діти потребують 558 000 грн. для життєво необхідного лікування.
        Виділити кошти з районного бюджету на придбання інсулінів та лікування дітей на орфанні захворювання не має можливості, а Державним бюджетом на 2016 рік такі видатки не передбачені.
        Таким чином ми вважаємо, що весь тягар реформ перекинуто на незахищені верстви населення, замість заможних. Адже як пояснити пересічним громадянам, чому не харчують їхніх дітей в школах, хоча впродовж всіх років Незалежності це здійснювалось за рахунок коштів Державного бюджету? Така ситуація викликає невдоволення громадян окремими діями теперішньої влади. Потрібно розуміти, що економити на дітях хворих, та соціально незахищених верствах в жодному випадку недопустимо.
        Враховуючи вищенаведене, вимагаємо в межах повноважень вжити заходи щодо ініціювання перегляду нормативно-правових актів в частині забезпечення видатків для організації на належному рівні харчування учнів 1-4 класів за рахунок коштів, виділених як освітня субвенція, забезпечити надання адресної допомоги пільговим категоріям населення для проїзду в громадському транспорті та передбачити видатки в державному бюджеті України для лікування хворих на цукровий діабет та на орфанні захворювання.

Дане звернення прийнято на
другій сесії Чортківської
районної ради 05 січня 2016 року