Документи Рішення Рішення VII скликання XII сесія I пленарне засідання (17 серпня 2017 року) № 259 - 269 № 267 Про підтримку звернення Лубенської районної ради Полтавської області до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України


ЧОРТКІВСЬКА РАЙОННА РАДА
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Сьоме скликання
ДВАНАДЦЯТА СЕСІЯ
Р І Ш Е Н Н Я


від 17 серпня 2017 року                                                                                    № 267
м. Чортків

Про підтримку звернення Лубенської
районної ради Полтавської області до
Президента України, Верховної Ради
України, Кабінету Міністрів України


Відповідно до частини другої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», розглянувши Звернення депутатів Лубенської районної ради Полтавської області до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, прийняте на позачерговій двадцятій сесії Лубенської районної ради 20 червня 2017 року, враховуючи пропозиції постійних комісій районної ради з питань земельних відносин, екологічної політики, природокористування та сталого розвитку; з питань регламенту, депутатської етики, дотримання законності та запобігання корупції від 15 серпня 2017 року, Чортківська районна рада

ВИРІШИЛА:

1. . Підтримати звернення депутатів Лубенської районної ради 7 скликання до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України за виключенням слів в останньому абзаці: «доки не буде проведена прозора і цивілізована земельна реформа в інтересах українського народу» (додається).
2. Виконавчому апарату районної ради направити дане рішення та звернення вищевказаним адресатам.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань регламенту, депутатської етики, дотримання законності та запобігання корупції (Калакайло І.Я.).

Голова районної ради                                                                     В.М. Шепета
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Чортківської
районної ради
17 серпня 2017 р. № 267

 
Звернення депутатів Лубенської районної ради Полтавської області до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України

Ми, депутати Лубенської районної ради Полтавської області, звертаємо Вашу увагу на те, що до сьогодні не виконується задекларована Президентом України, Верховною Радою та Кабінетом Міністрів України передача на місця (у процесі децентралізації та реформування органів місцевого самоврядування) повноважень у сфері земельних відносин.
Базовим європейським принципом місцевого самоврядування є повсюдність, забезпечення якої в Україні і є однією з важливих складових передачі повноважень на місця, побудови ефективної системи територіальної організації влади з фінансово спроможним місцевим самоврядуванням.
Головна проблема в забезпеченні повсюдності місцевого самоврядування в Україні - це відсутність у територіальних громад права розпоряджатися землею за межами населених пунктів та позбавлення будь-якого впливу на рішення щодо надання її у власність та користування.
Ситуація, що склалася на Лубенщині із наданням у користування земель державної власності, є досить актуальною для усієї країни, адже відсутність можливості очільникам територіальних громад права розпоряджатися землею за межами населених пунктів на місцях (цими повноваженнями з 2013 року наділений обласний Держгеокадастр, до 2002 року це право мали сільські ради, потім – районні державні адміністрації) призводить до того, що відбувається своєрідний деребан землі. А, отже, питання надання земельних ділянок вирішується в області і землю отримують не ті, хто проживає і трудиться у населеному пункті, знає проблеми краю, дбає про збереження родючості ґрунту і готовий піти на допомогу місцевим мешканцям, а зовсім чужі люди, які з’являються у регіоні вперше і то для того, щоб отримати землю і так само зникнути. Натомість селянам, які все життя пропрацювали в школах, лікарнях стає проблемно оформити землю для ведення особистого селянського господарства, їхні заяви перебувають в затяжному процесі розгляду, чого не скажеш про представників інших регіонів, яких приваблюють родючі лубенські чорноземи. Діють відпрацьовані корупційні схеми: документи оформляються на підставних осіб, а саме: у списках на отримання земельних ділянок фігурують випадкові люди (люди за домовленістю), які потім доручають опікуватися своїми ділянками конкретній особі і так земля, на яку мають право ті, хто по-справжньому на це заслуговує, опиняється у чужих руках.
Складна ситуація і з учасниками АТО. З області приходять цілі списки з прізвищами учасників антитерористичної операції, які хочуть отримати земельні ділянки, але проблема в тому, що ці списки багаточисельні (100-120 людей) і складаються вони з осіб, з інших областей, а місцеві захисники, частина з яких отримала землю, частина ще воює, але має на це законне право, можуть залишитися ні з чим, адже резерв земель вичерпується.
Верховною Радою України 19 квітня 2016 року у першому читанні прийнято проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель» (реєстр №4355 від 31.03.2016 року). Але до цього часу не внесено його на розгляд Верховної Ради України в другому читанні та не прийнято в цілому як Закон. Зволікання у прийнятті такого важливого законодавчого документу підриває довіру громадян та виборців України до інституту державної влади, яка задекларувала на весь голос про європейський вибір у розвитку місцевого самоврядування, стримує розвиток громад та процес децентралізації у регіонах
Наразі ми переконані, що право розпоряджатися землями за межами населених пунктів повинне належати громадам, адже вони найбільш зацікавлені надати землю в оренду найефективнішому господарю, за найвигіднішою ціною, не забуваючи при цьому про місцевих мешканців.
Крім того, передача повноважень у сфері земельних відносин на місця підсилить роль органів місцевого самоврядування у комплексному розвитку територій та об’єднаних громад, дозволить більш оперативно та якісно залучати додаткові інвестиції, створить більш комфортні та сприятливі умови для розвитку фермерства, підприємництва на селі та розвитку економіки України, дозволивши чітко і прозоро формувати дохідну частину місцевих бюджетів в частині плати за землю.
Викликає наше глибоке занепокоєння і впровадження ринку землі на сучасному етапі, коли в державі триває гібридна війна, а понад 80% населення перебуває за межею бідності. Вважаємо за необхідне провести інвентаризацію земель сільськогосподарського призначення, якісно сформувати земельний кадастр, провести розмежування земель різних форм власності, забезпечити процес створення спеціалізованої фінансової установи – Державного земельного банку.
Враховуючи вищезазначене, просимо відстояти прийняття закону про земельну децентралізацію, що дозволить місцевим громадам стати самодостатніми, справжніми господарями на своїй землі.
 
Прийнято на двадцятій позачерговій сесії Лубенської районної ради
сьомого скликання 20 червня 2017 року

(підтримано на позачерговій дванадцятій сесії Чортківської районної ради сьомого скликання 17 серпня 2017 року)